مقالات آرشیو خبر ها
پنج جوان برتر یوونتوس در فصل 2016-2015

پنج جوان برتر یوونتوس در فصل 2016-2015

در نقل و انتقالات تابستانی امسال، اسامی بزرگی از بانوی پیر تورین را به مقصد تیم های دیگر ترک کردند. برخی معتقدند با جدایی بازیکنانی همچون آندرا پیرلو، آرتورو ویدال و کارلوس بانوی پیر سلطه اش در سری آ را بدون بازیکنانی توز ادامه خواهد داد. اما هیچ گاه زود نباید قضاون کرد.

با این وجود باشگاه برنامه های زیادی در چشم انداز آینده خود دارد و جوانان با استعدادی را به تیم اضافه کرده است. فلسفه ی آوردن چنین جوانانی فرصت دادن به آن ها برای اثبات خودشان و جانشینی بازیکنان کهنه کار و باتجربه ای هستند که تیم را ترک کرده و یا ترک خواهند کرد.

این جوانان باید برای حضور در تیم اصلی 2015-2014 یوونتوس تلاش خود را انجام دهند و به بانوی پیر در کسب جام های امسال کمک کنند.

1- دانیله روگانی (مدافع، 21 سال):

مدافع جوان ایتالیایی در سن شش سالگی به آکادمی جوانان امپولی وارد شد و شگفتی هایی که در فصل 2015-2014 سری آ خلق کرد نام خود را بر زبان ها انداخت. او تنها بازیکنی لقب گرفت که در تمام 38 هفته بازی های سری آ به میدان رفت و نکته ی جالب توجه این بود که با وجود حضور در قلب دفاع حتی برای یک بار کارت زرد دریافت نکرد.

اگر چه تیم توسکانی بیش ترین نقش را در پیشرفت روگانی انجام داد، او مدت زمانی را در تیم پریماورای یووه بازی کرد، به خوبی در نقش یک مدافع به ایفای نقش پرداخت و به سمت حرفه ای شدن گام برداشت.

روگانی 21 ساله، خونسرد و در عین حال بسیار قدرتمند است، در هوا به خوبی توپ ها را دفع می کند و توانایی حرکت با توپ به سمت جلو را به خوبی انجام می دهد. هوش تاکتیکی او فوق العاده است، می تواند به خوبی بازی حریف را بخواند و به مدافعین دیگر تیم این اطمینان را دهد که فضای کافی برای گل زدن حریف فراهم نیست.

حتی حضور مدافعان باتجربه ای مانند جورجو کیه لینی، آندرا بارزالی و لئوناردو بونوچی می تواند به پیشرفت بهتر او کمک کند. با وجود مصدومیت ها و محرومیت ها و به عنوان گزینه ای برای جانشینی مدافعین کهنه کار یووه، قطعاً او در این فصل بازی های زیادی برای تیم به میدان خواهد رفت.

2- گوییدو وادالا (مهاجم، 18 ساله)

یکی از دلایلی که یووه مقاومت چندانی در برابر عزم راسخ کارلوس توز مبنی بر بازگشت به خانه اش انجام نداد، ملحق شدن جوان بوکا، گوییدو وادالا، به یووه بود.

اگرچه مقایسه ی بین وادالا و بزرگانی همچون لیونل مسی و دیه گو مارادونا ممکن است ابتدایی و عجولانه به نظر برسد، اما مشابهت های بسیاری بین این جوان و ستاره آرژانتینی بارسلونا وجود دارد: هر دو هم قد و متولد روزاریو هستند، و همزمان سرعت و مهارت های دریبل زنی فوق العاده ای دارند.

وادالای 18 ساله تنها در دو بازی برای بزرگسالان بوکا به میدان رفته است و در این دو بازی یک پاس گل برای هم تیمی هایش فراهم کرده است. با این حال در تیم جوانان تعریف و تمجیدهای بی شماری دریافت کرده است، به طوری که در یک بازی هفت گل به ثمر رساند.

قطعاً وادالا استعدادی ناب است. برخی با توجه به جثه ی ریز نقش این بازیکن، از موفقیت او در سری آ شک دارند. اما تمرکز بر روی آمادگی جسمانی در ادامه کار می تواند شک این افراد را از بین ببرد.

مشاهده ی این که این جوان آرژانتینی چگونه خود را با اروپا تطبیق خواهد داد بسیار جذاب خواهد بود. البته وادالا یک تجربه ی کوتاه مدت در سری آ دارد و مدتی را در تیم جوانان آتالانتا گذراند و همین می تواند یک تجربه خوب در کارنامه بازی های او در ایتالیا باشد.

3- آندرس تلو (هافبک، 18 سال)

تلو یک هافبک کلمبیایی چند کاره است که با قراردادی قرضی از اوینگادو در زمستان 2015 به یووه ملحق شد و به اندازه ای در تیم پریماورا تحت هدایت فابیو گروسو خوب بازی کرد تا بانوی پیر را برای ایجاد قرارداد دائم با این بازیکن متقاعد کند.

این بازیکن 18 ساله می تواند به عنوان وینگر در سیستم 4-3-3 و وینگر- مدافع در سیستم 3-5-2 ایفای نقش کند که بسیار مناسب یووه است. اگر آلگری بخواهد تیم را به سیستم سه دفاع تبدیل کند وادالا می تواند به عنوان یکی از بال ها به خوبی از عهده ی وظایف خود برآید . توانایی دریبلینگ، دوندگی و پاس های بلند و سانترهای زیبا از ویژگی های تلو است.

داشتن این مشخصه ها ما را به یاد خوان کوادرادو بازیکن تیم چلسی می اندازد که در نقل و انتقالات امسال به یوونتوس لینک شده است.

هرچند که تلو که در تیم پریماورا بازی می کند و برای حضور در ترکیب اصلی یووه 100 درصد آماده تیست، چندکاره بودن او می تواند در صورت نیاز و در صورتی که بحران مصدومیت در تیم ایجاد شود عصای دست مستر آلگری باشد.

تلو برخلاف جوانان دیگر ممکن است در حال حاضر شانسی برای رسیدن به ترکیب اصلی داشته باشد، اما حضور در تیم پریماورا و در کنار تیم اصلی می تواند حیاتی باشد و در مقاطع بزرگ و حساسی که شانس حضور به او داده می شود به خوبی خود را برای رسیدن به ترکیب اصلی اثبات کند.

4- کینگزلی کومن (وینگر-مهاجم، 19 سال)

جوان فرانسوی 19 ساله پس از ترک پاری سن ژرمن در فصل گذشته، اولین تجربه ی جضور خود را در سری آ کسب کرد . بر اساس گزارش های نقل و انتقالات، باشگاه بایرن مونیخ به شدت خواهان جذب کومن بوده است، اما او به خوبی می داند که حضور در یوونتوس می تواند یک گزینه ی عالی در پیشرفت فوتبال حرفه ای اش باشد.

پل پوگبا می تواند یک مثال فوق العاده از جوانی باشد که در سن کم در یوونتوس مطرح شد و حالا در سن 22 سالگی به یک ستاره ی بزرگ تبدیل شده است و حالا هم وطن او می تواند گام بر جای پای او بگذارد.

در طول فصل 2015-2014 کومن 14 بازی برای یووه به میدان رفته است. او توانایی سرعت بخشیدن به بازی را دارد. با تجربه ی حضور یک فصل در سری آ، کومن در این فصل می تواند عملکرد بهتری داشته باشد. اگر چه هنوز آلگری را متقاعد به استفاده ی منظم از او در بازی ها نکرده است.

هم تیمی های او همواره از ذهنیت برنده او صحبت می کنند. او باید به سختی تلاش کند و هرگاه آلگری فرصتی برای حضور در میدان او داد به خوبی ایفای نقش کند.

5- پائولو دیبالا (مهاجم، 21)

مهاجم جوان 21 ساله ای که با قرادادی 32 میلیون یورویی از باشگاه پالرمو به خدمت گرفته شد. به ثمر رساندن 13 گل و 10 پاس گل در 35 بازی برای پالرمو در فصل گذشته سری آ به این معنی است که حریفان باباید بدانند که این تیم چه انتظاری از دیبالا دارد. توانایی تکنیکی و سرعت او می تواند کابوس مدافعبن باشد. به ثمر رساندن گل در دیدار سوپرکاپ ایتالیا در حالی که به عنوان جانشین وارد میدان شد می تواند نشان از یک فصل فوق العاده برای این جوان آرژانتینی باشد.

دیبالا یک وظیفه ی خطیر برای پر کردن نقش توز در خط حمله ی یوونتوس بر عهده دارد. خصوصیات تهاجمی او بالاتر از توزی است که پرتلاش بازی می کرد، اما با همکاری هم تیمی اش ماریو ماندژوکیچ می تواند مدافعین را تحت فشار قرار دهد و کارهای به مراتب ترسناک تری از مهاجم آرژانتینی سابق یووه انجام دهد.

دیبالا قطعاً انگیزه ی این را دارد تا موثر واقع شود و خود را اثبات کند، همین بس که او را ستاره ی جوان آینده ی آرژانتین می دانند. او باید صبور باشد، پیشرفت کند و از هم تیمی های باتجربه کمک گیرد و پس از آن گل های خود را وارد دروازه حریفان کند.

" تیم ترجمه انجمن هواداران باشگاه یوونتوس "

به قلم لوکا گانبای از وب سایت Forzaitalianfootbal / با تشکر از محمد پارسافر عزیز بخاطر ترجمه

برای حمایت از ما بر روی تبلیغ سمت چپ سایت کلیک فرمایید !


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سهیل شناس خوش
سهیل شناس خوش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: